تبلیغات

تبلیغات تبلیغات

جستجو در سایت

رانندگان خط «آزادگان» در «بند» مشكلات!-کوتاه کننده لینک

دوشنبه 10 ژوئن 2019 0 نظر موضوع : دیگر مطالب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سوار تاکسی شدم، هوا گرم بود و راننده هم کلافه، زیر لب غرولند می‌کرد، ناخوادآگاه شروع کرد بلند بلند گلایه کردن، توجهم جلب شد، پرسیدم اتفاقی افتاده، گفت «خانم این روزها که همه اتفاقات شبیه هم هست، کار زیاد و درآمد کم دیگر خسته‌ام کرده» او را به آرامش دعوت کردم و گفتم «بهتر است حوصله کنید، حتماً درست می‌شود» بعد هم گفتم خبرنگارم و اگر کمکی از دستم برآید دریغ نمی‌کنم، کمی آرام شد و به فکر فرو رفت، بعد هم همانطور که ماشینش را روشن می‌کرد گفت «اجازه بدهید با همکاران دیگرم صحبت کنم، شما یک شمار تماس به من بدهید، مزاحم می‌شوم» شماره را دادم، در مسیر کمی از مشکلاتش برایم گفت، وقتی به مقصد رسیدم قبل از خداحافظی گفتم «بنده در خدمتم، اگر لازم دیدید تماس بگیرید»، لبخندی زد و تشکر کرد.

دو سه روز گذشت، زنگ تلفن به صدا درآمد، برداشتم، همان راننده آن روز بود، خودش را معرفی کرد و خواست شرایط مصاحبه را برایش فراهم کنم، آدرس را دادم و چند ساعت هم میزبانش شدم، البته با دو نفر دیگر.

تقریباً سر ساعت به دفتر خبرگزاری آمدند، خواستم نامش را کامل بگوید، اما تمایلی نداشت اسمش رسانه‌ای شود، امیدوار بود مشکلاتشان در استان حل شود و کار به سازمان تاکسیرانی کشور نکشد. سر صحبت را باز کردم و خواستم حرف‌هایش را بزند، گفت «از کجا شروع کنم؟ شرایط زندگی‌ام سخت شده، چقدر باید تحمل کنم، چقدر خانواده‌ام تحمل کنند، مدت‌هاست به مسوولان شهری می‌گوییم اما کو گوش شنوا؟»

یکی دیگر از همراهان این راننده که هم‌صنف او بود، وسط حرف او دوید و گفت «ما رانندگان خط آزادگان به میدان شریعتی هستیم، مشکلات این خط زیاد است و تمامی ندارد از سپیده نزده تا شب می‌دَویم و چیزی عایدمان نشود، درآمد خط میدان آزادگان به میدان امام(ره) دوبرابر درآمد خط آزادگان به میدان شریعتی است در صورتیکه رانندگان هر دو خطوط به یک اندازه وقت می‌گذارند.

بعد هم ادامه داد: با وجود درآمدهای متفاوت اما سازمان تاکسیرانی از همه رانندگان به یک اندازه هم هزینه پروانه کسب می‌گیرد در حالی که انصاف نیست.

گفتم با مسوولان موضوع را در میان گذاشته‌اید که گفتند «مسوولان شهرداری سالهاست در جریان مشکلات این خط هستند؛ جلساتی هم در شورای شهر و سازمان تاکسیرانی برگزار شده اما نتیجه‌ای نداشت، سازمان تاکسیرانی هیچ اختیاری از خود ندارد، تنها مجری دستورات شهرداری است، راستش هر وقت مشکل خود را با این سازمان در میان گذاشته‌ایم اتفاقی نیفتاده است. البته به شکایات مردمی خوب رسیدگی می‌کند، اما به مشکلات رانندگان خیر!

نفر سوم هم این طور ادامه داد:‌ «بارها به سازمان تاکسیرانی مراجعه کرده و کمبود مالی و مشکلات تعمیرات خودرو و نبود لاستیک، درآمد در خط و… را مطرح کرده‌ایم اما به سختی رسیدگی می‌شود؛ تا زمانی که میدان امام(ره) باز بود و پیاده‌راه نشده بود تمام خطوط به آنجا راه داشتند و مشکل خاصی نبود اما بعد از آن به ویژه برای خط ما هم مسائلی پیش آمد.

دو سال پیش موضوع پیاده راه میدان امام(ره) مطرح شد و مسیرها را مجزا کردند؛ در حال حاضر راه حل اصلی مشکل خط آزادگان به میدان شریعتی، یکطرفه کردن و ادغام با خطوط دیگر است، باید تمام تاکسی‌های مسیر چرمسازی، شهرک مدرس، فلکه مدرس و شهید زمانی که در یک خط قرار دارند در یک امتداد باشند تا مسافران هم گمراه نشوند و تاکسی‌ها هم مسیر خود را به خوبی پیدا کنند»

یکی دیگرشان هم بحث را این طور ادامه داد: «مسوولان شهری هزار و یک دلیل دارند تا بگویند شما به هیچ عنوان حق ورود به میدان امام(ره) را ندارید، وقتی هم وارد این محدوده می‌شویم اکثر رانندگان آن منطقه برخورد مناسبی ندارند، به خاطر این مشکلات بسیاری از رانندگان آزادگان به میدان شریعتی خط خود را فروخته‌اند و به جای دیگری منتقل شده‌اند چون تحمل این مسائل را نداشتند.

مشکلات استانی حل نشود کشور را درگیر می‌کنیم

رانندگانی که در خطوط آزادگان به میدان شریعتی مانده‌اند و مشکلات را تحمل می‌کنند به دنبال حل آن هستند، اگر استانی به نتیجه نرسیم، موضوع را به برنامه 20:30 و سازمان تاکسیرانی کشور می‌کشانیم شاید فرجی شود.

همدان مسوول خوبی در حوزه تاکسیرانی ندارد و هر کسی که به عنوان مدیر تاکسیرانی انتخاب شده در کارش موفق نبوده جز یک یا دو نفر؛ سال‌های پیش آقای پورجعفر زحمات زیادی کشید و چند سال پیش هم آقای حضرتی بود و خوب کار می‌کرد اما بقیه نتوانسته‌اند کاری انجام دهند، تنها به فکر خود و جلساتی هستند که برگزار کنند و به فکر ما نیستند»

نفر اول هم با تأیید صحبت همکارانش گفت: چنان جایگاه راننده در همدان بی‌ارزش شده که حتی گاهی برخی از مسافران بی‌حرمتی‌هایی دارند، چون شکایت‌ها به نفع آنها تمام می‌شود و همیشه مقصر ما هستیم، نمی‌گویم هیچ‌ وقت ما مقصر نیستیم مشکل در هر دو طرف ایجاد می‌شود و باید اصولی و فرهنگ‌سازی در رفع مشکلات پیش رفت، بسیاری از اوقات مسافران با مشکلاتی وارد تاکسی می‌شوند و کوچکترین مسئله را وسیله دعوا با راننده قرار می‌دهند، ما هم حدی داریم و چطور می‌توانیم ناملایمتی‌ها را تحمل کنیم؟»

کارت بلیت الکترونیک تاکسی چون به نفع شهرداری نیست اجرایی نمی‌شود

 نبود پول خرد از دیگر دغدغه‌هایشان بود، در همین رابطه یکی از رانندگان گفت «‌اجرای طرح کارت الکترونیک می‌تواند در این زمینه موثر باشد، این طرح بلافاصله در سازمان اتوبوسرانی اجرا شد اما چرا در حوزه تاکسی اجرا نمی‌شود، اگر به نفع دولت بود یک روزه اجرا می‌شد! این طور به نظر می‌آید که چون تاکسی بخش خصوصی است و نفعی برای سازمان تاکسیرانی ندارد، طرح اجرایی نمی‌شود؛ سازمان برای گرفتن پول از ما لحظه‌ای درنگ نمی‌کند، برای تمدید مهلت هزینه کارت شهری یک روز هم فرصت نمی‌دهد و اگر هزینه پرداخت نشود، بلافاصله تاکسی به پارکینگ هدایت می‌شود اما چطور می‌توانند طرحی را که به نفع خودشان نیست اجرا کنند؟

برای تاکسیداران ارزش قائل نمی‌شوند تا طرح اجرا شود، وقتی هم شخصیت یک راننده تاکسی خدشه‌دار می‌شود متقابلا باید جور دیگری رفتار کرد»

این راننده تاکسی در پاسخ به اینکه شهرداری علت تعویق اجرای کارت الکترونیک را اینطور عنوان می‌کند که باید تمام جوانب را بسنجند چراکه قبلاً در تهران و اصفهان با شکست مواجه شده، هزینه دستگاه هم بالاست و راننده نمی‌تواند یکجا آن را پرداخت کند و با بانک شهر مذاکراتی داشته‌اند گفت: به نظر شما چند سال بررسی این مسائل طول می‌کشد، چهار سال پیش برنامه را آغاز کرده‌اند و هنوز نتیجه‌بخش نبوده است.!

به نظر من این طرح در همدان اجرایی نمی‌شود چون به نفع شهرداری و دولت نیست، بزرگترین مشکل ما در ایران نبود وکیل قانونی در حمایت از تاکسیدار است، ما نمی‌توانیم حرفی بزنیم، مانند کشورهای خارجی نیستیم که وکیل شخصی داشته باشیم تا از حقوق ما دفاع کنند؛ وقتی مشکلات مالی خود را در سازمان مطرح می‌کنیم و درخواست وام داریم با روش‌های مختلف آن را پس می‎زنند، گاهی امروز و فردا می‌کنند تا از گرفتن وام منصرف شویم، گاهی هم می‌گویند باید سپرده‌گذاری کنید تا مبلغی تعلق گیرد».

این راننده به تفاوت درآمد خط آزادگان به میدان شریعتی و آزادگان به میدان امام(ره) اشاره‌ای کرد و گفت: برخی از رانندگان این خط می‌گویند وقتی مرتب در طول روز کار می‌کنند 200 هزار تومان درآمد دارند در حالی که درآمد ما به 50 تا 90 هزار تومان می‌رسد مگر نه این است که ما همان کار آنها را انجام می‌دهیم و به یک اندازه اصطکاک خودروهایمان را داریم؟

به نظر من بزرگترین خیانت سازمان تاکسیرانی انتخاب یک مسوول برای هر خط بود تا خود از مسائل کنار بکشد، وقتی مشکلات را مطرح می‌کنیم می‌گویند به مسوول خط انتقال دادیم، خود را کنار می‌کشند و مشکلات را گردن مسوول خط می‌اندازند! بارها مسوول خط ما پیشنهادات را به مسوولان سازمان انتقال داده اما کدام یک حل شده، هیچکدام! زمان ارباب ـ رعیتی شده است، مسوولی را در خطوط گذاشته‌اند که حرفشان به هیچ وجه خریدار ندارد.

در مراسم‌ها مسوولان خطوط را دعوت می‌کنند، به چه دردی می‌خورد آنها را برای شام دعوت کنید در صورتی که حرفشان خریدار ندارد؛ وقتی به مسوولان سازمان می‌گوییم فکری به حال ما بکنید می‌گویند ظرفیت میدان امام(ره) پر است و نمی‌توانیم تاکسی اضافه کنیم؛ ما هم نمی‌گوییم تاکسی اضافه کنند بلکه باید از ظرفیت خطی کم شود و به خطی اضافه کنند.

سازمان تاکسیرانی پیشنهاد می‌دهد که خط را رها کنیم و در تاکسی اینترنتی کار کنیم، تاکسی اینترنتی برای مثال 4 هزار تومان از داخل شهر همدان تا مریانج می‌گیرد، این صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌دانم چطوری  این روش پیش می‌رود»

این راننده تاکسی در پاسخ به اینکه گویا دست واسطه‌ها اینترنتی کم شده و مبلغ دریافتی برای راننده است گفت: خیر، شرکت آنها نیز به صورت اینترنتی در هر جابه جایی 20 درصد از مبلغ را برای خود برمی‌دارد و 75 درصد به حساب راننده می‌رود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی داریم اما در حال حاضر به دنبال مشخص شدن وضعیت خط آزادگان به میدان شریعتی هستیم افزود: ما شرمنده خانواده هستیم، چند روزی هست خانمم می‌گوید سیب زمینی بخرم اما مگر با این درآمدها می‌توان راحت خرید کرد و به خانه برد، زندگی خرج دارد و بارها از مسوول خط و دیگر همکاران برای امور قرض گرفته‌ام و نمی‌دانم کی مشکلات حل می‌شود.

 وی در پاسخ به اینکه خرید خط های دیگر چطوری است؟ این طور جواب داد «بستگی به نظر سازمان تاکسیرانی دارد، اولاً می‌گوید خط‌های فرعی به میدان امام(ره) را نمی‌دهیم دوماً همه رانندگان نیز مبلغی که باید برای خرید آن خط بپردازند را ندارند، خط ها قمیت‌گذاری شده‌اند اما چرا این اتفاق افتاده است؟ برای منبع درآمد خطوط قیمت‌گذاری شده‌اند، تاکسی که ملک شخصی نیست و عمومی است و باید در سطح شهر بچرخد، می‌گویند خط را بفروش و جای دیگر خریداری کن؛ اگر پول داشتم که نیازی به حل مشکل خط آزادگان به شریعتی نبود، 50 هزار تومان توی جیبم پیدا نمی‌شود چطور می‌توانم خطی را خریداری کنم، حتی سازمان برای هر خرید و فروش یک میلیون تومان برای خود برمی‌دارد.

چطور بدون هزینه خطی گنجایش اضافه شدن تاکسی را ندارد اما با هزینه‌ می‌شود گفته‌اند برای ورود به میدان امام (ره) باید حتماً خودروی پژو «جی ال ایکس» داشت و کسی که پیکان دارد چطوری می‌تواند این خودرو را بخرد.

 40 میلیون تومان برای خرید خودرو و 2 میلیون تومان به سازمان تاکسیرانی برای خرید خط باید بپردازیم، چطور امکان این کار وجود دارد؟ سازمان برای نوسازی تاکسی روش خاصی دارد، 40 میلیون تومان وام می‌دهد، 5 یا 10 میلیون تومان هم ماشین ما را برمی‌دارد و باید 15 میلیون تومان نیز آورده داشته باشیم یعنی یک پژو 60 میلیون تومان هزینه برای ما دارد!»

درآمدم به یک میلیون تومان نمی‌رسد

این راننده تاکسی با اشاره به اینکه برای 20 میلیون تومان وام باید بیش از 500 هزار تومان هر ماه پرداخت کنیم برای 40 تومان یک‌میلیون و 200 هزار تومان افزود: درآمدم ماهی یک میلیون تومان نیست چطور می‌توانم ماهی یک‌میلیون و 200 هزار تومان قسط پرداخت کنم، متاسفانه دولت بها نمی‌دهد تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم ضعف مدیریتی باعث شده که حتی برخی از مسافران در دادن پول خوب به راننده امتناع کنند و پول‌های پاره‌ و کهنه را در اختیار ما بگذارند، مایی که با این پول‌ها زندگی خود را می‌سازیم، تبدیل سازمان تاکسیرانی به معاونت تاکسیرانی هم فرقی در روند کار نداشته و تنها یک مدیر به مدیران قبلی اضافه شده است»

نفر دوم هم وارد بحث شد و گفت: موضوع جالب این است که اخیراً صندوق حمایت‌های مالی هم جمع شده و به بانک مهر ایران واگذار شده است، اگر سپرده‌گذاری نکنیم مبلغی در اختیار قرار نمی‌گیرد؛ می‌گویند چهار ماه سپرده‌گذاری کنیم دو برابر آن مبلغ در اختیار ما قرار می‌گیرد در صورتی که چهار ماه حرف است و بعد از 16 ماه پرداخت می‌شود.

ترافیک خیابان کرمانشاه هم یک مشکل دیگر است، تمام کوچه‌های خیابان کرمانشاه باز است و چون خودروها از این مسیرها به راحتی تردد دارند، مشکلات ترافیکی ایجاد می‌شود»

مشکل ترافیکی خیابان کرمانشاه حل شود

این راننده تاکسی با بیان اینکه در خیابان کرمانشاه دو لاین برای تردد خودورها وجود دارد اما یکی از لاین‌ها تبدیل به پارکینگ خودرو شده و در واقع یک لاین برای رفت و برگشت است گفت: در برنامه‌های مختلف حسینیه امام(ره)، رانندگان اجازه تردد در خیابان کرمانشاه ندارند و در نتیجه به مشکلات افزوده می‌شود، برنامه‌های حسینیه را نمی‌توان تعطیل کرد اما می‌توان تاکسی‌های خط ما را به خط مجاور یعنی میدان امام به بلوار آزادگان منتقل کنند؛ اگر خط آزادگان به میدان شریعتی با خط آزادگان به میدان امام(ره) ادغام شود، مشکلات رفع خواهد شد.

 اگر خط یکطرفه ادغام شود مشکلات هم حل می‌شود چراکه از انتهای مسیر به میدان امام(ره) مسافر را پیاده کنیم مجدد رانندگان مربوط به ایستگاه به سر ایستگاه خود برمی‌گردند و اگر هم مایل نبودند بین خطوط کار می‌کنند و دوباره به انتهای خط می‌روند تا برگردند، رانندگان میدان امام (ره) نیز به راحتی مسافران خود را آنجا پیاده کرده و به سر ایستگاه خود برمی‌گردند یا اینکه کار می‌تواند برعکس انجام شود.

در خیابان شریعتی «دیوار چین» ایجاد شده است

به آنها گفتم قرار است تمام خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) پیاده‌راه شود، مثلاً برای رانندگان خیابان شریعتی در چهارراه شریعتی فضای پارکینگ جانمایی می‌شود تا از آنجا رانندگان خطوط تردد داشته باشند و این مشکلات شاید حل شود.

یکی از آنها جواب داد: قبل از پیاده‌را باید حتما پایانه تاکسی و اتوبوس مشخص شود، وقتی میدان امام(ره) پیاده‌راه شد درگیری‌ها و زد و خوردهایی به وجود آمد، در حال حاضر هم این مشکل وجود دارد  در حالی که قبل از هر کاری باید زیرسازی صورت گیرد، در حال حاضر با پیاد‌راه شدن از میدان امام(ره) تا چهارراه شریعتی دیوار چین ایجاد شده و مشکلاتی زیادی به وجود آمده و هر روز نیز بر مشکلات افزوده می‌شود چون پایانه برای تاکسی و اتوبوس‌های خیابان شهدا در نظر گرفته شده بود ، وقتی منتقل شدند، مشکلات حل شد و در دیگر مسیرها نیز باید زیرسازی مناسب انجام شود.

تاکسی‌های گردشی بر مشکلات خطوط افزودند

این راننده تاکسی با اشاره به اینکه تبدیل تاکسی‌های گردشی به خطی اتفاق خوبی نبود و باعث مشکلات زیادی شد تصریح کرد: وقتی تاکسی‌های گردشی به خطوط اضافه شدند، این امر باعث شد خط‌هایی که گنجایش نداشتند خودروهایی اضافه و در نتیجه سرریز شوند و مشکلات زیادی به وجود آید کاش یک ماه آزمایش می‌کردند و اگر نتیجه‌بخش بود اجرایی می‌شد، به عنوان مثال یک خط تاکسی در همدان ظرفیت 20 تاکسی را دارد و خط دیگری ظرفیت 100 تاکسی! کار برعکس شده و خطی که ظرفیت بالایی دارد 50 تاکسی و خطی که ظرفیت کمی دارد تاکسی‌ها سرریز شده‌اند.

پارتی‌بازی باعث عدم بکارگیری تاکسی بر اساس ظرفیت خطوط شده است

وی گفت: این مسائل باعث درگیری‌های لفظی و فیزیکی بین رانندگان شده است، حتی مسوولان سازمان تاکسیرانی می‌دانند که یک خطی ظرفیت بالای تاکسی دارد اما پافشاری‌های مسوولان این نوع خطوط و یا پارتی‌بازی از طریق آشنایی با مسوولان سازمان مسئله را به اینجا کشانده که خطوط بر اساس ظرفیت دارای تاکسی نباشند.

خط آزادگان به میدان شریعتی ظرفیت بالایی ندارد اما تاکسی‌های زیادی جانمایی شده و این باعث کاهش درآمدها شده است؛ رانندگان مسیر چرمسازی به میدان امام(ره) ساعتی 20 هزار تومان درآمد دارند اما ما ساعتی 5 هزار تومان، ما هر روز از ساعت 18:30 به بعد ساعتی یک سرویس داریم و مسافر نداریم درحالی که آنها مرتب در رفت و برگشت هستند و مسافر جابه جا می‌کنند.

راستش، به دلیل شدت خستگی و نبود مسافر گاهی خط را رها می‌کنیم، سازمان تاکسیرانی می‌تواند دو روز بازرس بگذارد و ببیند تفاوت درآمد تا چه حد است؟ هزینه‌ای که تمام تاکسیداران در قبال کار به سازمان پرداخت می‌کنند یکی است اما تفاوت درآمد داریم، راه حل هم همان است که گفتیم حذف خط آزادگان به شریعتی و اضافه شدن آن به خطوط چرمسازی و یا یکطرفه کردن به دلیل جلوگیری از سردرگمی مسافر.

 می‌توانند از ما مبلغی را دریافت و دو طرفه کار را انجام دهند، بارها در مورد این مسائل صحبت کرده‌ایم اما متاسفانه رسیدگی نشده است.

 وقتی وارد میدان امام (ره) می‌شویم مسافران زیادی منتظر تاکسی هستند و وقتی برای جابه جایی آنها اقدام می‌کنیم برخورد می‌شود و می‌گویند اجازه این کار را نداریم در صورتی که مسافر نیز توقع دارد وقتی تاکسی هست، خدمات ارائه شود، سازمان تاکسیرانی می‌تواند تاکسی‌ها را در اسنپ (تاکسی اینترنتی) به کار گیرد تا مشکلات خطوط حل شود، در حال حاضر اسنپ همه‌جا می‌تواند تردد کند اما تاکسی‌ها محدودیت دارند.

حرف برخی از مسوولان خطوط حجت است

 مشکلات خط آزادگان به شریعتی را به شورا بردیم و بعد با تصمیم‌گیری رئیس کمیسیون خدمات شهری طرحی داد ند و گفتند موقت اجرایی شود تا تصمیم جدی بگیریم فردای آن روز وقتی خواستیم طرح را اجرا کنیم مسوول خط آزادگان به میدان امام(ره) اجازه نداد و بار دیگر به سازمان تاکسیرانی رفتیم و گفتند باید دست‌نوشته داشته باشید، گفتیم شما که حضور داشتید و دیدید که چه تصمیمی گرفته شد؟

انگار بزرگی و دستور مسوول خط میدان امام (ره) از رئیس شورای شهر بیشتر است و حرفش را به کرسی می‌نشاند، وقتی این فرد صحبت کند رئیس سازمان بدون هیچ شرطی آن انجام می‌دهد و بله قربان‌گوی اوست.

سازمان تاکسیرانی گفت رای را به کمیسیون می‌بریم و 6 نفر از اعضا نیز به نفع ما رای دادند و گفتند تصویب شد و اجرا کنید اما وقتی بیرون رفتیم گویا قطعنامه را پاره کرده باشند، کنار کشیدند، سوال این است ما که با تاکسیداران خط آزادگان به میدان امام(ره) در یکجا مستقر هستیم، چطور آنها می‌توانند از مسیر ما تردد کنند ما نتوانیم؟!

 ایام عید مسافران آنها بسیار است و از خطوط دیگر راننده کمکی می‌گیرند اما ما نمی توانیم در همان خیابانی که با هم برای جابه جایی مسافر ایستاده‌ایم، مسافری سوار کنیم تا نیازی به راننده کمکی نباشد، فرض کنیم همه باید از یک در برای ورود به اتاق استفاده کنیم و به ما اجازه ورود ندهد، مگر می‌شود دیوار را خراب کرد و وارد شد؟

مسوولان گفتند هر کدام برای ادغام خط باید 3 میلیون تومان پرداخت کنیم و گفتیم هزینه بالاست و کمتر کنید اما جواب نداند؛ راضی بودیم با یک میلیون تومان مشکل حل شود اما گویا نمی‌خواهند، شاید هم نقطه ضعفی از ما می‌خواستند بگیرند و بگویند نمی‌شود.

این راننده تاکسی با تاکید به اینکه می‌توانند خط را یکطرفه کنند یا ایستگاه جدایی به ما بدهند گفت: ایستگاه‌های تاکسی خطوط مختلف کنار هم است و وقتی مسافر داخل خودرو ما می‌شود باید 20 تا 25 دقیقه صبر کند تا حرکت کنیم اما خطوط دیگر به سرعت حرکت می‌کنند، به همین دلیل مسافر راحت سوار تاکسی دیگر خطوط می‌شود و مسیر هم یکی هست و مشکلی پیش نمی‌آید.

حرف ما به سه نفر به نمایندگی از تمام همکارانمان در این خط این است که امیدواریم مشکل خط ما حل شود و وضعیت درآمدمان مشخص، اتفاقی که البته با وضعیت فعلی امیدی به آن نداریم!.

انتهای پیام/89026/

صفحه پيشين
http://5ee.ir/?p=22171
برای دانلود روی لینک دانلود راست کلیک کنید و گزینه save as ... را بزنید.

مطالب مشابه

نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود.

در نظرات به هیچ کس توهین نکنید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید.

نظر خود را به صورت پارسی تایپ کنید.

لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

نظر خود را ارسال کنید.