خرید النگو ورزش را در ماه رمضان قطع نكنيد

متخصص پزشكي ورزشي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به روزه داراني كه بطور مستمر ورزش مي كنند توصيه كرد انجام فعاليت هاي ورزشي در ماه مبارك رمضان را متوقف نكنند.’رامين كردي’ در گفت و گو با ايرنا افزود: افرادي كه همواره ورزش مي كنند اگر در ماه مبارك رمضان، ورزش را كنار بگذارند دچار افزايش و اضافه وزن مي شوند.وي اظهار داشت: معمولا افراد در ماه مبارك رمضان نيم تا چهار كيلو كاهش وزن پيدا مي كنند و با توجه به اينكه در كشور از هر سه زن، يك نفر و از هر هشت مرد، يك نفر دچار اضافه وزن است، ماه رمضان علاوه بر پالايش روح، فرصت مغتنمي براي كاهش وزن به شمار مي رود.متخصص پزشكي ورزشي خاطرنشان كرد اما برخي افراد پياده روي هاي روزانه يا رفتن به باشگاه ورزشي را در ماه مبارك رمضان قطع مي كنند كه اين كم تحركي در كنار پرخوري در وعده هاي سحر و افطار موجب اضافه وزن مي شود.كردي ادامه داد: علاوه برآن، قطع فعاليت هاي ورزشي در ماه مبارك رمضان موجب مي شود تا افراد به دليل تنبلي از انجام دوباره فعاليت هاي ورزشي پس از ماه مبارك رمضان، خودداري كنند.وي با اشاره به اينكه ورزش مانند دارو است كه اگر قطع شود اثرات سلامتي آن نيز از بين مي رود، گفت: با توجه به گرماي امسال، ورزش كردن در ميان افرادي كه داراي بيماري هايي مانند قلبي، عروقي و ديابت هستند، مي تواند مشكل ساز باشد.اين استاد دانشگاه افزود: بنابراين بهتر است در زمان هاي مناسب ورزش كنند؛ دو تا سه ساعت پس از افطار مناسب ترين زمان براي انجام تمرين هاي ورزشي است اما افراد سالم اگر با تشنگي مشكلي ندارند مي توانند هنگام صبح نيز ورزش كنند.