خرید النگو در وعده افطار خود حليم نخوريد

به دليل اينکه حليم يک غذاي کامل و مغذي و البته دير هضم است بهتر است به جاي وعده افطار در وعده سحري مصرف شود.                    دکتر مريم ايمانيان متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه ماه مبارک رمضان نبايد نسبت به ساير ماه هاي سال تغيير کند و بايد طوري تنظيم شود که در وزن افراد تغيير ايجاد نکند.وي افزود: بهتر است افراد در اين فصول گرم سال در هنگام افطار اولين چيزي که مصرف مي‌کنند يک ليوان شربت خاک شير و يا ليوان شربت آبليمو باشد که در کنار آن غذاهاي ديگر مانند خرما، ميوه خشک و بادام درختي از مواد مغذي هستند که مصرف آن را به زوره داران توصيه مي‌کنيم.ايمانيان تصريح کرد: با توجه به طولاني بودن روزهاي ماه رمضان افراد بايد دو وعده اصلي سحر و افطار و ميان وعده مناسب را استفاده کنند و بعد از افطار و تا يک ساعت قبل از خواب آب را حتما مصرف کنند.وي اظهار داشت: به روزه داران توصيه مي‌کنيم بعد از افطار در موقع شام سبزيجات با روغن زيتون به همراه مغز گردو و يا دو عدد ميوه آبدار در برنامه غذايي خود جاي دهند.ايمانيان خاطرنشان کرد: بهتر است حليم را که يک منبع مغذي و يک غذاي کامل است و دير هضم است را در وعده سحر استفاده کنيم و در وعده افطار از سوپ و آش که محتوي سبزيجات است، استفاده شود.مصرف ميوه هاي آبدار را در وعده سحري خود فراموش نکنيدايمانيان در ادامه گفت: خيلي مهم است که وعده سحر حتما مصرف شود تا افراد دچار مشکلات سوء تغذيه و يا حتي بوي بدن دهان نشوند که البته اين وعده سحر بايد از تمام گروه هاي غذايي مانند گوشت و ماهي استفاده شود.وي افزود: کوکو، کتلت، نوشابه گاز دار و چاي پررنگ در وعده سحر توصيه نمي‌شود چرا که اين مواد غذايي منجر به تشنگي در طول روز شده و همچنين مصرف ميوه هاي آبدار همانند هندوانه، خربزه و موز که يک منبع سرشار از ويتامين است در وعده سحر توصيه مي‌شود.ايمانيان با بيان اين نکته که براي حفظ تعادل در مصرف غذا بهتر است از تمام مواد غذايي موثر در وعده سحر و افطار استفاده شود، خاطرنشان کرد: بهتر است افراد ظرف غذاي خود را به سه قسمت تقسيم که البته اين تقسيم بندي بايد شامل سبزي ها، برنج و مواد پروتئيني باشد./غ