خرید النگو افراد چاق بيشتر به افسردگي مبتلا مي شوند

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت: پيروي از يك رژيم غذايي سالم، متنوع و متعادل، دريافت مواد مغذي به اندازه كافي و داشتن وزن مناسب در پيشگيري و درمان افسردگي مؤثر است.به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي؛ ‘زهرا عبداللهي’ افزود: مصرف بيشتر سبزي، ميوه، مغزها، حبوبات و غلات كامل، روغن زيتون، ماهي و لبنيات كم چرب در مقايسه با مصرف گوشت قرمز پرچرب، لبنيات پر چرب و روغن هاي حيواني، الگوي غذايي مناسب تري براي پيشگيري و درمان افسردگي است.وي با اشاره به اين كه شيوع افسردگي در افرادي كه به طور مرتب چاي سبز مصرف مي كنند كمتر است، افزود: يكي از روش هاي كمك به روحيه فرد، خوردن چربي به مقدار كافي و نه زياد است كه براي اين منظور بايد انواع درست و مناسبي از چربي ها را انتخاب كرد همچنين روغن زيتون داراي ماده مؤثري است كه اثرات ضد افسردگي دارد.وي تصريح كرد افرادي كه دچار افسردگي هستند معمولا از كافئين براي بالا بردن انرژي خود استفاده مي كنند اما كافئين، سيستم عصبي را تحريك مي كند بنابراين مقدار زياد آن مي تواند مانع استراحت خوب شبانه شود همچنين كافئين از خواب عميق جلوگيري مي كند و تحريك بيش از حد سيستم عصبي مي تواند به طور بالقوه باعث افزايش سطح اضطراب شود.اين متخصص تغذيه با بيان اين كه عنصر روي نقش مهمي در عملكرد سيستم عصبي دارد و تعادل اين عنصر در بدن در پيشگيري و درمان افسردگي مؤثر است، گفت: اين عنصر در گوشت،‌ مرغ، ماهي، شير و فرآورده هاي آن و همچنين جگر و غلات يافت مي شود.ر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30505604